Az online jelenlét évek óta elkerülhetetlen a vállalkozások számára. Mondhatjuk azt is, hogy ha nem dobja ki céged a Google kereső a felhasználó úgy gondolja, hogy nem is létezel. Ez azoknál a vállalatoknál is így van, akik olyan termékek értékesítésével foglalkoznak, amit offline tesztelni, látni kell a vásárláshoz. A legjobb példa erre a matracok piaca.
Balogh János a Matracdepó társtulajdonosa több, mint húsz éve foglalkozik matracokkal és az elsők között volt, akik online is megjelentek ezen a piacon. A Webshopok feketén fehéren podcast legújabb adásában ő volt a vendégünk. Bár az online rendelések egyelőre kis részét teszik ki a Matracdepó teljes bevételének, János úgy gondolja ez még csak a kezdet. Hisz abban, hogy érdemes online hirdetésekkel, weboldalfejlesztéssel foglalkozni ezen a területen is.
Ebben az adásban mesél eddigi tapasztalatairól, arról, hogyan építették fel üzlethálózatukat országszerte, milyen egy olyan üzlet logisztikája, mely nagy és nehezen szállítható termékeket forgalmaz. Beszámol még arról, hogy hogyan sikerült kezelniük az eddigi válságokat, illetve, hogy milyen vezetői kihívásai vannak a mindennapokban. Ebben az epizódban sok tanulságot és tapasztalatot oszt meg a hallgatókkal, melyekre saját kárán jött rá. Szó lesz még arról is, hogy ők, hogyan oldják meg a beszerzést, raktározást, ügyfélszolgálatot és szállítást, illetve arról, hogy mit gondol a jelenlegi online felületekről. Ajánljuk az adást, ha teljes képet kapnál arról, hogy mitől lehet igazán sikeres egy webshop!
Mit tudhatsz meg a podcast adásból?
- Megismerheted a Matracdepó történetét
- Megtudhatod, miért és hogyan nyitottak az online piac felé
- Hallhatsz arról, hogyan kezelték a válságot
- Megtudhatod, hogyan hangolják össze az online és offline lábakat
- Ismereteket szerezhetsz a jelenlegi offline kihívásaikról
- Tanulságokat vonhatsz le a legnagyobb stratégiai változtatásaikból
- Hallhatsz a weboldal- és termékfejlesztés részleteiről
- Megtudhatod, hogyan szervezik a beszerzést, raktározást és szállítást
A podcastban hallhatsz még:
- Hogyan oldják meg a szállítást nagy és nehezen mozgatható termékek esetében
- Milyen marketing felismeréseik voltak az elmúlt években
- Az ügyfélszolgálat hatékony megszervezéséről
- Hogyan érik el a munka és magánélet egyensúlyát vezetőként
- Tanácsok kezdő webshopoknak
- Stratégiai döntések hatásairól és tanulságairól
Ismerd meg Balogh Jánost, a Matracdepó társtulajdonosát
Balogh János több, mint 20 éve alapította meg a Matracdepót, amely Nyíregyházán kezdte meg működését, ahol a mai napig a cég központja található. Jelenleg országszerte 10 üzletük van. Habár az online rendelések jelenleg a bevétel kisebb részét teszik ki, János úgy gondolja, hogy ez még csak a kezdet. Hisz abban, hogy az online hirdetések és a weboldalfejlesztés a matracpiacon is jelentős szerepet fog játszani a jövőben. Innovatív gondolkodásmódjának köszönhetően folyamatosan keresi az új lehetőségeket az értékesítés és a cég növekedésének támogatására.