Pénzügyek terén sok webshop teljesen vakon van. Tartalékképzés, stratégiai tervezés és a taktikai lépések terén is sokszor ad hoc megoldásokat alkalmaznak a webshop tulajdonosok, úgynevezett megélhetési üzleti modellt követve. Ha a túlélésre játszunk, akkor ezzel nincs is baj, de ha hosszú távban gondolkodik egy webshop, akkor nem lehet megúszni: meg kell barátkozni a számokkal.
Laczkó Balázs egy régi ismerőst hívott meg ebbe az epizódba, a Billingo stratégiai igazgatóját, Besztró Szabolcsot, akinek a közreműködésével szintet lépett a cég: vállalkozásból vállalattá transzformálta a Billingo-t.
Szabolcs szerint tudni kell, hogy mi, merre, hány méter, különben könnyen a szakadék szélére sodorhatjuk a webshopunkat.
Mit tudhatsz meg még a podcast adásból?
- Hogyan lehet egy cég működést költséghatékonyan fenntartani?
- Miért fontos a pénzügyi folyamatok átlátása és karbantartása, különösen a cash flow menedzsment területén?
- Hogyan segíti elő a stratégiai tervezés és a költségmenedzsment a cégek növekedését és stabilizálását?
- Milyen építő elemekből áll össze egy stratégia?
- Milyen hatással volt az online számlázó piacra a NAV kötelező adatszolgáltatási követelménye?
- Hogyan segít a befektetők bevonása növekedési célok elérésében?
A podcastban hallhatsz még:
- Pénzügyi tudatosság hiányából fakadó korlátokról
- A pénzügyi tervezés és a napi kontrolling fontosságáról
- A COVID utáni időszakról és annak hatásáról a vállalati stratégiákra és működésre nézve
- A könyvelők és pénzügyesek cég életében betöltött szerepéről, kiválasztásuk szempontjairól
Ismerd meg Besztró Szabolcsot, a Billingo stratégiai igazgatóját
Besztró Szabolcs, a Billingo stratégiai igazgatója, gazdag szakmai tapasztalattal rendelkezik a pénzügyi menedzsment és a költségoptimalizálás terén. Fiatalon kezdte pályafutását, már 17 évesen saját sportklubot alapított, és hatalmas energiával és kitartással haladt előre a karrierjében. Számos kihívás és tanulási tapasztalat után a Wizz Air egyik legkeményebb és legnagyobb presztízzsel járó vezetői pozíciójában találta magát, ahol több éven át dolgozott költségmenedzsmenttel és stratégiai irányítással. Szabolcs később a Billingo operatív és stratégiai igazgatói székébe került, ahol résztulajdonosként és vezetőként járult hozzá a cég jelentős növekedéséhez. Hitvallása szerint fontos, hogy merjünk mások lenni, kilépjünk a komfortzónánkból, és tudjuk, hogy hol vannak a határaink. Töltődésként új, izgalmas tevékenységeket keres, és olyan tartalmakat fogyaszt, amelyek motiválóak és fejlesztőek számára. A podcast során Szabolcs a pénzügyi tudatosság fontosságáról, a költségek optimalizálásáról és a stratégiai gondolkodásról osztja meg tapasztalatait és tanácsait.